Ga naar hoofdinhoud
  • Consument
  • Zakelijk
  • Over Tango
ZoekLogin
Tango logo
  • Netwerk
  • Duurzaamheid
  • Klantenservice
Pas aanvragen
Home
Zakelijk
Tango electric
Een man houdt een tango electric laadpas tegen een Tango electric laadstation

Elektrisch laden met Tango electric

Tango electric: opgeladen en voordelig onderweg

Tango electric biedt een totaaloplossing voor zakelijk elektrisch rijden en laden. We installeren je laadpaal thuis en op het werk, en zorgen dat je kostbare laadtijd kunt besparen zodat je snel weer vol vooruit kunt. Onderweg loodsen we je naar de voordeligste laders en snelladers in je buurt.

Vraag een pas of voorstel aanAdviesgesprek aanvragen
Vrouw toont de Tango electric laadpas bij een Tango electric laadstation

Vol vooruit met de Tango electric laadpas

Met de Tango electric laadpas heb je toegang tot 99% van de publieke laadpalen en snelladers in de Benelux. Ook in de rest van Europa kun je met je laadpas gebruikmaken van een uitgebreid netwerk aan laadpunten. Bovendien kun je met je laadpas thuis en op het werk eenvoudig opladen aan onze thuislader. Kortom: met de Tango electric laadpas is er altijd een laadpunt in de buurt zodat je snel weer vol vooruit kunt. 

Ontdek de Tango electric laadpas
Een auto is aan het opladen met een Tango laadpaal

Onze thuis- en kantoorladers

Rijdt jouw bedrijfswagenpark al elektrisch? Dan helpen we je ook met thuis- en kantoorladers. Tango electric helpt je bij je keuze en komt je laadpaal installeren. Samen met onze partner 50Five nemen we ook het beheer en het onderhoud van de laadpalen van bedrijven over, zowel op kantoor als bij jou en je werknemers thuis. 

Ontdek onze laders
Een fleet manager zit in een kantoorruimte achter zijn bureau, met grafische datavisualisaties geprojecteerd op het scherm. Cirkeldiagrammen tonen statistieken zoals "In use 97%" en "Expenditure 54%".

Ons gratis online beheerplatform

Met Tango liberty web zorgeloos elektrisch rijden 

  • Simpel en snel pasbeheer: activeer, blokkeer of wijzig laadpassen, 24/7.

  • Realtime inzicht: check de status van al je laadpunten en volg het verbruik per pas.

  • Heldere facturatie: raadpleeg eenvoudig de uitgaven en bekijk een overzicht van alle kosten.

  • Automatische terugbetalingen: vergoed zonder moeite thuislaadsessies van medewerkers.

Ontdek Q8/Tango liberty web
Een man in een rode trui kijkt op zijn smartphone en leunt ontspannen tegen een blauwe elektrische auto terwijl deze oplaadt bij een Tango electric laadstation.

Slim laden met de Tango electric business app

Met Tango electric heeft jouw vloot toegang tot meer dan 890.000 laadpunten in heel Europa. Via de Tango electric business app vind je beschikbare laadpunten bij jou in de buurt. Bovendien krijg je er heel wat handige extra functies bij: 

  • Check vooraf de tarieven

  • Zie welke (snel)laders beschikbaar zijn

  • Kijk welk type aansluiting je nodig hebt

  • Volg de historiek op van je laadbeurten

Ontdek de Tango electric business app

Zo helpt Tango electric je vooruit

Advies op maat van je bedrijf

We helpen je om de beste keuze te maken, afgestemd op jouw persoonlijke situatie, noden en wensen.

Transparante prijzen

Je laadpas kost maandelijks €2,48 euro (excl. btw), de tarieven aan de laadpaal worden één-op-één doorgerekend, en je betaald geen transactiekosten. Laad dus zo vaak je wil, zonder extra kosten.

Een zorgeloze installatie

Onze installatiepartner brengt je situatie in kaart, plaatst vakkundig je laders en staat klaar voor service en onderhoud.

Altijd tot je dienst

Bij technische problemen zijn we er voor je: we zijn dag en nacht bereikbaar, helpen je en geven antwoord op al je vragen.

Een man en vrouw zitten samen lachend bij een Tango electric laadstation

Zorgeloos laden in de Benelux

De Tango electric laadpas is jouw toegangskaart tot bijna alle openbare laadpalen & snelladers in Nederland en de Benelux. En ons netwerk blijft maar groeien! In de rest van Europa kun je gebruikmaken van een uitgebreid netwerk van meer dan 890.000 laadpunten. Dat is zorgeloos elektrisch rijden. 

Een laadpunt zoeken

Elektrisch rijden voor ieder wagenpark

Ben je fleetmanager en beheer je 25 auto’s of meer? We helpen je graag om je wagenpark slim te beheren. Met oplossingen op maat voor nu en in de toekomst. Alles onder één dak, met één vast contactpunt en persoonlijk contact. Makkelijk, flexibel en betrouwbaar.

Adviesgesprek aanvragen

Veelgestelde vragen over Tango electric

  • Voor professionele gebruikers:
    Je inloggegevens worden automatisch per e-mail verstuurd zodra je profiel in het Tango electric-portaal is aangemaakt. Na het aanmaken van je profiel wordt je Tango electric-laadkaart per post verzonden. Je zou je inloggegevens dus al ontvangen moeten hebben. Controleer ook je spamfolder. Vind je daar geen e-mail, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

     

    Voor gebruikers met een thuislader: De inloggegevens voor het portaal van je thuislader worden in een aparte e-mail verzonden. Controleer ook je spamfolder.

  • Gaat het om een publieke laadkaart?
    Wij raden je aan om de verloren of defecte kaart zelf te deactiveren in de Tango electric-app via de volgende stappen:

    1. Klik op het hamburgermenu en selecteer ‘Je Tango electric-kaart’.
    2. Selecteer de kaart die je verloren hebt.
    3. Klik onder het getoonde kaartnummer op ‘Problemen met je Tango electric-kaart’.
    4. Klik in het volgende scherm op de knop ‘Blokkeer je Tango electric-kaart’. Zo voorkom je dat iemand anders deze kaart kan gebruiken en/of dat de maandelijkse kaartkosten doorlopen.

     

    Voor professionele gebruikers ( klant geworden voor 7/7/2025):

    Voor de publieke (grijze) laadkaart : Via de Tango electric-app kan je je huidige kaart blokkeren. Vraag je nieuwe kaart aan via je werkgever of stuur een mail naar [email protected].  Eens de kaart ontvangen is, kan de gebruiker de kaart activeren in de app.

     

    Voor professionele gebruikers ( klant geworden vanaf 7/7/2025):

    Voor de publieke (blauwe) laadkaart :

     

    Inloggen op het Klantenportaal liberty web

    Volg deze link: Aanmelden

     

    Kaarten Aanmaken

    Ga in het menu naar "Kaarten" en selecteer "Kaarten aanmaken".

    Doorloop de 5 Stappen

     

    1. Kies in Stap 1 het aantal kaarten dat je nodig hebt.
    2. Vul in Stap 2 alle verplichte velden in (gemarkeerd met een *) en klik op "Opslaan". (Stap 2 is verplicht)
    3. Stap 3 en 4 zijn optioneel — enkel invullen indien nodig.
    4. Controleer of het adres correct is.
    5. Klik op "Bevestigen" en daarna op "OK".

     

    De aanvraag verschijnt nu onder "Kaartaanvragen bekijken".

     

    Voor professionele gebruikers met een thuislader

     

     Voor de thuislaadkaart: Gelieve dit via het contactformulier aan te geven. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe thuislaadkaart ontvangt. De oude kaart zal zodra de nieuwe kaart wordt verstuurd worden losgekoppeld van de lader om misbruik te voorkomen.

     

  • Als jouw laadpas niet meer functioneert, kan dit verschillende oorzaken hebben. Een van de mogelijke oorzaken is schade aan de RFID-antenne in de laadpas door blootstelling aan draadloze laders, zoals opladers voor smartphones of draadloze oortjes.

     

    Wat kan ik doen om mijn laadpas te beschermen?

    Om schade te voorkomen, raden we aan om je laadpas niet in de buurt van draadloze laders te bewaren. Zorg ervoor dat je laadpas niet op of vlak bij een draadloze lader wordt gelegd tijdens gebruik.

     

    Wat moet ik doen als mijn laadpas niet meer werkt?

    1. Controleer eerst of de laadpas geactiveerd is:
      • Voor kaarten die beginnen met NL-KUP, kun je dit controleren in je Tango electric-app.
      • Voor kaarten die beginnen met NL-Q8C, kun je dit controleren in het Tango electric-portaal.
    2. Test de laadpas bij een andere laadpaal om te zien of het probleem zich blijft voordoen.
    3. Als de laadpas nog steeds niet werkt, neem contact met ons op via het contactformulier. Vermeld hierbij dat de laadpas mogelijk in de buurt van een draadloze lader is geweest, zodat we dit kunnen meenemen in onze analyse.
  • De Tango electric kaart werkt zonder PIN-code. Heb je de kaart verloren, blokkeer deze dan onmiddellijk via de Tango electric-app via de volgende stappen: 

    1. Klik op het menu en selecteer ’Je Tango electric kaart’
    2. Selecteer de kaart die je verloren bent
    3. Klik onder het kaartnummer dat wordt getoond ‘Blokkeer je Tango electric kaart 

    De Tango Electric-kaart werkt zonder pincode. De Tango Electric-kaart voor de thuislader werkt ook zonder pincode. Ben je de kaart kwijt of is deze gestolen? Blokkeer deze dan zo snel mogelijk. Meer info.

  • Voor particuliere gebruikers:

    Nadat je je nieuwe Tango electric-kaart per post hebt ontvangen, moet je deze altijd activeren via de Tango electric-app. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    1. Open de Tango electric-app.
    2. Open het hamburgermenu.
    3. Klik op ‘Je Tango electric-kaart’.
    4. Klik vervolgens onder in het scherm op ‘Tango electric-kaart toevoegen’.
    5. Klik in de pop-up op ‘Activeer je Tango electric-kaart’.
    6. Voer je Tango electric-kaartnummer in (dat begint met BE-KUP-00000xxxxxx) en klik op ‘Ga verder’.

    Voor professionele gebruikers (klant veorden voor 07/07/2025

    Je inloggegevens worden automatisch per e-mail verstuurd zodra je profiel in het Tango electric-portaal is aangemaakt. Heb je deze niet ontvangen (ook niet in je spamfolder?), neem dan contact op met de klantenservice van Tango electric via [email protected] Volg verder de hierboven genoemde stappen. De thuislaadkaart is automatisch geactiveerd.

     

    Voor professionele gebruikers (klant geworden na 07/07/2025)

    U kunt uw Tango electric kaart activeren via de volgende link: https://activate.tangoelectric.nl/nl 

    Volg de instructies op het scherm en houd uw kaartnummer bij de hand.

    Wat heb ik nodig om mijn kaart te activeren?

    • Uw Tango electric kaart

    • Het kaartnummer

    • Uw e-mailadres zoals vermeld in uw contract

    Ik krijg een foutmelding tijdens de activatie, wat moet ik doen?

    Controleer of u het kaartnummer correct hebt ingevoerd.

    Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met onze klantendienst via [email protected]

    Ik Hoe weet ik of mijn kaart correct is geactiveerd?

    Na een succesvolle activatie verschijnt er een bevestiging op het scherm.
    Indien u een e-mailadres hebt opgegeven, ontvangt u ook een bevestiging per e-mail.

    U kunt daarna onmiddellijk gebruikmaken van het Q8 electric laadnetwerk.

    Kan ik meerdere kaarten activeren op hetzelfde account?

    Ja, als uw account of contract meerdere kaarten bevat, kunt u deze één voor één activeren via dezelfde link.

    Is activatie verplicht?

    Ja, uw Q8 electric kaart moet geactiveerd worden voordat u deze kunt gebruiken aan een laadpunt.

Meer weten over Tango electric

Eén partner voor alles

Tango liberty tankpas icoon

Tango tankpas

Tango electric icoon

Tango electric laadpas

Tango thuis & kantoorladers

Tango laadpalen

Tango logo
Volg ons op

Tanken

Tango tankpasHandsfree betalenVraag een tankpas aanVind een tankstation

Elektrisch laden

Tango electric laadpasTango electric (business) appVraag een laadpas aanVind een laadpunt

Voor wie

Fleet managerzzp'ers / mkb'erspashouders

Snel naar

InloggenVeelgestelde vragenContacteer onsWerken bij Tango
  • Tango tankpasHandsfree betalenVraag een tankpas aanVind een tankstation
  • Tango electric laadpasTango electric (business) appVraag een laadpas aanVind een laadpunt
  • Fleet managerzzp'ers / mkb'erspashouders
  • InloggenVeelgestelde vragenContacteer onsWerken bij Tango
Wettelijke vermeldingen
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookieverklaring
Toegankelijkheid
Veiligheidsprocedures

© 2025 - Kuwait Petroleum (Nederland) B.V. Alle rechten voorbehouden.