Tango zakelijk klantenservice
Heb je vragen of opmerkingen?
Neem contact op met de zakelijke klantenservice van Tango. Bij de veelgestelde vragen hieronder vind je vaak al het antwoord op je vraag. Scrol anders gerust verder voor de contactgegevens van de juiste klantenservice: je kan ons bereiken via telefoon of het webformulier.
Snel en persoonlijk contact, we helpen je graag.
Veelgestelde vragen
Je kan je Tango (Q8 liberty) pas toevoegen door de laatste 6 cijfers van je tankpas en jouw professionele email adres op te geven in de Tango app. Indien jouw kaart reeds werd geactiveerd voor mobiel tanken door de fleetmanager, zal je een OTP-code ontvangen via email. Van zodra je de OTP-code hebt ingegeven in de Tango app en werd aanvaard, kan je jouw Tango (Q8 liberty) pas selecteren om jouw tankbeurt te starten.
Indien jouw tankpas nog niet werd geactiveerd voor mobiel tanken, contacteer je best je fleetmanager.
Let op:
Een Tango (Q8 liberty) tankpas kan je slechts aan 1 account tegelijk toevoegen. Indien dezelfde tankpas wordt toegevoegd aan een andere account, dan wordt de kaart bij het andere account verwijderd.
Wanneer je de Tango (Q8 liberty) tankpas gebruikt als betaalmiddel, dan is alleen opsparen in je Tango tegoed mogelijk.
Voor het aanvragen van een extra tankpas kan je terecht op Q8 liberty web.
Neem onmiddellijk contact op met Card Support via [email protected] of 070 – 315 26 50. Je kunt de kaart ook blokkeren via het online klantenportaal Liberty web waartoe je 24/7 toegang hebt.
Voor professionele gebruikers die klant zijn geworden voor 07/07/2025
Op het portaal waar je de Tango electric-kaarten beheert, maak je eerst een nieuw profiel aan voor de gebruiker. Dit zorgt ervoor dat een nieuwe kaart voor deze gebruiker automatisch wordt verstuurd. Zodra de kaart is ontvangen, kan de gebruiker deze activeren in de app.Voor professionele gebruikers die klant zijn geworden na 07/07/2025
Volg onderstaande stappen om een nieuwe kaart aan te vragen:
- Ga naar www.q8libertyweb.com
- Klik op de tab "Kaarten"
- Selecteer "Kaarten aanmaken"
- Volg het stappenplan en vul alle benodigde gegevens in (stap 1 t.e.m. stap 5)
- Bevestig uw bestelling
Gaat het om een kaart bij de thuislader?
In dit geval wordt de kaart verstuurd voordat de installatie plaatsvindt. Als deze kaart niet (meer) werkt of verloren is, kun je dit via het https://support.tango.nl/ aangeven. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe kaart ontvangt.Voor professionele gebruikers:
Je inloggegevens worden automatisch per e-mail verstuurd zodra je profiel in het Tango electric-portaal is aangemaakt. Na het aanmaken van je profiel wordt je Tango electric-laadkaart per post verzonden. Je zou je inloggegevens dus al ontvangen moeten hebben. Controleer ook je spamfolder. Vind je daar geen e-mail, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.Voor gebruikers met een thuislader: De inloggegevens voor het portaal van je thuislader worden in een aparte e-mail verzonden. Controleer ook je spamfolder.
Gaat het om een publieke laadkaart?
Wij raden je aan om de verloren of defecte kaart zelf te deactiveren in de Tango electric-app via de volgende stappen:- Klik op het hamburgermenu en selecteer ‘Je Tango electric-kaart’.
- Selecteer de kaart die je verloren hebt.
- Klik onder het getoonde kaartnummer op ‘Problemen met je Tango electric-kaart’.
- Klik in het volgende scherm op de knop ‘Blokkeer je Tango electric-kaart’. Zo voorkom je dat iemand anders deze kaart kan gebruiken en/of dat de maandelijkse kaartkosten doorlopen.
Voor professionele gebruikers ( klant geworden voor 7/7/2025):
Voor de publieke (grijze) laadkaart : Via de Tango electric-app kan je je huidige kaart blokkeren. Vraag je nieuwe kaart aan via je werkgever of stuur een mail naar [email protected]. Eens de kaart ontvangen is, kan de gebruiker de kaart activeren in de app.
Voor professionele gebruikers ( klant geworden vanaf 7/7/2025):
Voor de publieke (blauwe) laadkaart :
Inloggen op het Klantenportaal liberty web
Volg deze link: Aanmelden
Kaarten Aanmaken
Ga in het menu naar "Kaarten" en selecteer "Kaarten aanmaken".
Doorloop de 5 Stappen
- Kies in Stap 1 het aantal kaarten dat je nodig hebt.
- Vul in Stap 2 alle verplichte velden in (gemarkeerd met een *) en klik op "Opslaan". (Stap 2 is verplicht)
- Stap 3 en 4 zijn optioneel — enkel invullen indien nodig.
- Controleer of het adres correct is.
- Klik op "Bevestigen" en daarna op "OK".
De aanvraag verschijnt nu onder "Kaartaanvragen bekijken".
Voor professionele gebruikers met een thuislader
Voor de thuislaadkaart: Gelieve dit via het contactformulier aan te geven. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuwe thuislaadkaart ontvangt. De oude kaart zal zodra de nieuwe kaart wordt verstuurd worden losgekoppeld van de lader om misbruik te voorkomen.