Tango lanceert mobiliteitsapp die automobilist centraal stelt

7 november 2022, Den Haag - Tango, bekend van het onbemand tanken, lanceert vandaag officieel een nieuwe mobiliteitsapp. De Tango app is een all-in-one oplossing om de reis voor automobilisten slimmer, makkelijker en goedkoper te maken dankzij een slimme combinatie van diensten. Betalen van tankbeurten kan nu vanuit het comfort van de auto net als het starten van parkeersessies. Daarnaast stimuleert de app gebruikers de auto te delen en deelauto’s te gebruiken. Dankzij de extra korting op tanken, parkeren en extra inkomsten voor autodelers is dit de eerste mobiliteitsapp in Nederland die de automobilist centraal stelt. In de nabije toekomst zal Tango nieuwe diensten toevoegen zoals elektrisch laden, hulp bij (energie)zuiniger rijden, toegang tot het OV en andere deelconcepten. Met de nieuwe app zet Tango weer een belangrijke stap in de transformatie naar een duurzame mobiliteitsspeler.

Tango Tanken met de app

Slim tanken

Edwin van Walsum, Mobility Strategy Coordinator bij Tango verklaart: “Slim tanken is door Tango in de afgelopen 20 jaar een begrip geworden dankzij het betaalgemak en het extra voordeel aan de pomp. Met de nieuwe app wordt het mobiel betalen van een tankbeurt, wat uniek is binnen de branche, nog makkelijker en ook goedkoper. In de app is een slim loyaliteitssyteem geïntegreerd die geen punten geeft, maar extra korting in euro’s! Met de hoge brandstofprijzen en historische inflatie een welkome besparing.”

Tango parkeren app

Tango Parkeren

De app reist met de klant mee. Eenmaal op de bestemming aangekomen betaalt de automobilist een parkeersessie met één druk op de knop. Van Walsum: “We lanceren vandaag niet alleen een nieuwe app, maar ook een nieuwe dienst: Tango Parkeren. De parkeermarkt wordt al jaren gedomineerd door een aantal grote spelers die hun apps steeds ingewikkelder en vooral duurder maken. Tango maakt parkeren weer makkelijk en voordelig. De gebruiker krijgt bij Tango Parkeren - net als bij tanken - altijd extra voordeel op de transactiekosten. Daarnaast zijn er in de app parkeervouchers te koop die nog eens extra voordeel bieden. Hiermee introduceren we nieuwe prijsmechanismes in een markt waar dit volgens ons ook hard nodig is.”

Tango Autodelen SnappCar

Autodelen via SnappCar

Drie jaar geleden investeerde Tango in autodeelplatform SnappCar. De automobilisten die klant zijn van Tango sluiten goed aan bij de grote groep auto(ver)huurders van SnappCar. Dankzij de samenwerking komen vraag en aanbod beter samen. Erik Rutten, CEO van SnappCar: “Mensen denken steeds vaker na over hun mobiliteit en hoe ze een reis afleggen: met een eigen auto, het openbaar vervoer maar vooral steeds vaker met een deelauto. Het opnemen van SnappCar in de nieuwe app van Tango voelt dan ook als een logische stap. Automobilisten die de eigen auto willen verhuren of die een tweede auto verkopen om daarna een deelauto te huren, kunnen dat doen via de app. Hierdoor hebben we in Nederland steeds minder auto’s nodig.”

Tango mobiliteitsapp

Van automobilist naar reiziger

Met tanken en mobiel betalen via de app, parkeren en het (ver)huren van de auto stelt Tango haar klanten - de automobilist - centraal. In de nabije toekomst zal de app verder evolueren tot een slimme reisgenoot, die de klantreis zoveel mogelijk ontzorgt. De focus zal in de eerste periode nog op de automobilist zijn door toevoeging van diensten als elektrisch laden en hulp bij energiezuinig rijden. Dit wordt gevolgd door een uitgebreid aanbod van mobiliteitsdiensten zoals het openbaar- en deelvervoer. Dankzij al deze diensten - in combinatie met een slimme reisplanner - heeft de klant een groot aantal mogelijkheden om de reis op iedere denkbare manier te maken. Of de klant nu kiest voor snelheid, prijs, comfort, milieuvriendelijk reizen of een combinatie, de Tango app zal de juiste reis voorstellen, boeken, betalen en de reiziger begeleiden.

Slim voordeel voor onderweg!

De Tango app is gratis te downloaden in de App Store (iOs) of via Google Play (Android).

Van Walsum: “De bestaande mobiliteitsapps stellen het openbaar vervoer en deelconcepten centraal. De app die we vandaag lanceren is de eerste mobiliteitsapp in Nederland die de automobilist centraal stelt. Het is onze uitdrukkelijke bedoeling dat deze twee type apps in de Tango app samenkomen waardoor de reiziger centraal komt te staan. Want uiteindelijk gaat mobiliteit niet over vervoersmiddelen, maar over de reiziger. Met de lancering van deze nieuwe app beginnen we met het slimmer, makkelijker en goedkoper maken van de reis van de automobilist om in de nabije toekomst de reiziger volledig te ontzorgen. De app ondersteunt niet alleen onze klanten maar ook onze ambitie om te transformeren van petroleum naar duurzame mobiliteitsspeler.”

Vooraf al een indruk krijgen hoe de nieuwe Tango app werkt? Bekijk de Tango app 'how-to' video

====================

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Neem voor meer informatie en interviewaanvragen contact op met:

Jody Koehler | Communicatiebureau Coopr | E-mail: [email protected] | Tel: +31 6 11602615

Michelle Pairon | Afdeling Communicatie Q8 / Tango | E-mail: [email protected]

Over Tango

Tango, onderdeel van Q8, is de oprichter van het marktsegment ‘onbemand tanken’ in Nederland en heeft sinds de opening van haar eerste onbemande tankstation in 2000 gewerkt aan het realiseren van haar landelijk netwerk van momenteel 196 tankstations. Slim tanken is een begrip geworden door Tango’s onbemande stations waar je snel, makkelijk en goedkoper kan tanken. Met de lancering van de eerste mobiliteitsapp in Nederland voor automobilisten heeft Tango een belangrijke stap gezet om de klantreis slimmer, makkelijker en goedkoper te maken. Eerder introduceerde het bedrijf Tango Electric met supersnelle laadpalen en een laadpas met Europese dekking. Ook investeerde Tango in SnappCar om de groei van autodelen te ondersteunen. Het is de ambitie van Tango om zich in de toekomst verder te ontwikkelen naar een duurzame mobiliteitsspeler waarbij de reiziger centraal staat.